14. obraz

25.09.2011 00:00

Nádraží ve Zdicích. Kotek sedí na lavičce před nádražím, hlavu v dlaních. Přibíhá k němu dítě.

DÍTĚ: Pane, mohl byste mi říct, kolik je hodin?

KOTEK: Jdi pryč, nesmím se s nikým bavit.

DÍTĚ: Já chci jen vědět, kolik je hodin.

KOTEK: Já vím a za chvíli mi řekneš, že jsi sirotek, a budeš chtít, abych tě adoptoval. (Přijíždí auto s Bedřichem)

DÍTĚ: (k Bedřichovi) Pane řidič, tenhle zlý pán mi nechce říct, kolik je hodin.

BEDŘICH: Půl čtvrtý a jdi pryč.

DÍTĚ: Jsem sirotek. Nemohl byste mě adoptovat?

BEDŘICH: Teď? (Přibíhá matka a chytá dítě za ruku)

MATKA: Okamžitě půjdeš domů. Řekla jsem ti už několikrát, že se nemáš s každým kamarádit. Chtěli tě odvézt, co?

DÍTĚ: (ukazuje na Kotka) Ano, tenhle mi sliboval bonbony.

MATKA: Strážník, strážník!

(Kotek a Slabihoudek skočí rychle do auta a odjíždějí)

 

« | »

 

 

 

 


TOPlist